Tomáš Císařovský (*1962) patří mezi nejrespektovanější tuzemské umělce. Výtvarnou scénu spoluutváří již od utajovaných „Konfrontací“ z 80. let, na které po revoluci navázal začleněním se do kolektivu okolo proslulé galerie MXM coby čerstvý absolvent AVU v Praze (ateliér Arnošta Paderlíka). Je jedním z těch autorů, kolem kterých vznikají nové soukromé galerie a sbírky, přičemž sám byl vždy pozorovatelem dění v uměleckých kruzích. Práce s dějinami, proměnami a náladami ve společnostmi je mu dlouhodobě blízká. Malířsky se vyjadřuje s jakousi zodpovědností kronikáře, přičemž nechal třeba vzpomenout na českou aristokracii skrz sérii obrazů „Bez koní“, vystavenou v pražském Rudolfinu (1996). Vedle figurálních dějinných obrazů maluje rovněž krajinomalby a kromě tradičního oleje je mu též blízký akvarel nebo kvaš. Za pozornost rovněž stojí jeho rozsáhlá deníková tvorba. Konzistentně je součástí elitních výstav v našich nejprestižnějších institucích, avšak stále zůstává otevřený i ke spolupracím s malými respektovanými galeriemi.
Je zastoupen v následujících sbírkách (výběr): Národní galerie, Galerie hlavního města Prahy, Alšova jihočeská galerie, Východočeská galerie v Pardubicích, Galerie moderního umění v Hradci Králové, Galerie Klatovy / Klenová, Muzeum umění Olomouc, Galerie výtvarného umění v Chebu, Oblastní galerie Vysočiny, Museum Kampa, 8smička, Collet Prague / Munich, sbírka Roberta Runtáka či The Pudil Family Foundation.